1. Inledning
Välkommen till Jalla Casino. Vi vill att du ska ha roligt den tiden du är här. Eftersom det här är en webbplats för onlinespel finns det ett antal lagar och föreskrifter som reglerar våra aktiviteter. Vi förklarar reglerna så tydligt som möjligt i de här Allmänna villkoren ("Reglerna").
Tack för att du tar dig tid att läsa om reglerna hos Jalla Casino. På det här sättet informerar vi dig om vad du får och inte får göra på Jalla Casino, hur vi använder dina personuppgifter och hur vi hanterar webbplatsen. Vi har försökt att hålla de tråkiga, juridiska uppgifterna så korta som möjligt.
Om du fortfarande har frågor efter att ha läst dem, kan du kontakta oss.
Tack för att du tar dig tid att läsa om reglerna hos Jalla Casino. På det här sättet informerar vi dig om vad du får och inte får göra på Jalla Casino, hur vi använder dina personuppgifter och hur vi hanterar webbplatsen. Vi har försökt att hålla de tråkiga, juridiska uppgifterna så korta som möjligt.
Om du fortfarande har frågor efter att ha läst dem, kan du kontakta oss.
2. Det grundläggande
Reglerna är ett bindande avtal mellan dig och oss, och genom att klicka i att du godkänt Reglerna när du skapar ditt konto och/eller använder Webbplatsen och/eller accepterar en Bonus eller ett pris så godkänner du att du har läst och accepterat Reglerna och eventuella ändringar av dem. Om du inte godkänner Reglerna ska du inte registrera dig eller fortsätta använda Webbplatsen. I och med uppdateringar kan vi komma att ändra dessa Regler när som helst. När vi gör detta på ett betydande sätt kommer vi att kontakta och informera dig i förväg om de nya Reglerna.
3. Definitioner
Eftersom vi tillhandahåller onlinespel måste vi enligt lagen informera dig om följande:
Jalla Casino, www.jallacasino.se en webbplats som är licensierad och reglerad av Spelinspektionen/Swedish Gambling Authority (hädanefter kallad "SGA") under perioden 2024-2028 med licensnummer 23Si2169.
Alla spelleverantörer som erbjuder tjänster till Jalla Casino samtycker fullständigt med SGA:s tekniska krav, och utgör en del av den pågående säkerheten, integrationen och funktionstestningen av Betsson-gruppen.
Kontakta gärna vår kundtjänst om du vill veta mer om spelleverantörerna som vi använder för att erbjuda Spelen till dig.
Jalla Casino, www.jallacasino.se en webbplats som är licensierad och reglerad av Spelinspektionen/Swedish Gambling Authority (hädanefter kallad "SGA") under perioden 2024-2028 med licensnummer 23Si2169.
Alla spelleverantörer som erbjuder tjänster till Jalla Casino samtycker fullständigt med SGA:s tekniska krav, och utgör en del av den pågående säkerheten, integrationen och funktionstestningen av Betsson-gruppen.
Kontakta gärna vår kundtjänst om du vill veta mer om spelleverantörerna som vi använder för att erbjuda Spelen till dig.
4. Licenser
Eftersom vi tillhandahåller onlinespel måste vi, enligt lag, meddela följande till dig:
4.1 Vi är licensierade och reglerade i Malta av Malta Gaming Authority (MGA), med licensnummer MGA/CRP/108/2004. Vår licens beviljades ursprungligen av MGA den 30/03/2006 och förnyades senast den 01/08/2018.
Vi erbjuder speltjänster av Typ 1, Typ 2 och Typ 3. Spelen som vi tillhandahåller är reglerade av MGA.
Kontakta gärna vår kundtjänst om du vill veta mer om spelleverantörerna som vi använder för att erbjuda Spelen till dig.
4.2 För svenska invånare är www.betsson.com/sv en webbplats som är licensierad och reglerad av Spelinspektionen/Swedish Gambling Authority (hädanefter kallad "SGA") under perioden 2024-2028 med licensnummer 23Si2176.
4.3 För odds-kunder som är bosatta i Irland licenseras (licensnummer 1011286) och regleras operatören av Irlands regleringsorgan.
4.4 För kunder som bor i Oceanien (gäller ej Australien) är operatören licensierad och reglerad av Malta Gaming Authority under licensnummer MGA/CRP/108/2004.
4.5 För kunder som bor i Peru är operatören licensierad och reglerad av Malta Gaming Authority under licensnummer MGA/B2C/958/2022.
4.6 För kunder som bor i inom EU (gäller ej kunder som bor i Sverige eller oddsspelkunder som bor på Irland) är operatören licensierad och reglerad av Malta Gaming Authority under licensnummer MGA/B2C/959/2022.
4.1 Vi är licensierade och reglerade i Malta av Malta Gaming Authority (MGA), med licensnummer MGA/CRP/108/2004. Vår licens beviljades ursprungligen av MGA den 30/03/2006 och förnyades senast den 01/08/2018.
Vi erbjuder speltjänster av Typ 1, Typ 2 och Typ 3. Spelen som vi tillhandahåller är reglerade av MGA.
Kontakta gärna vår kundtjänst om du vill veta mer om spelleverantörerna som vi använder för att erbjuda Spelen till dig.
4.2 För svenska invånare är www.betsson.com/sv en webbplats som är licensierad och reglerad av Spelinspektionen/Swedish Gambling Authority (hädanefter kallad "SGA") under perioden 2024-2028 med licensnummer 23Si2176.
4.3 För odds-kunder som är bosatta i Irland licenseras (licensnummer 1011286) och regleras operatören av Irlands regleringsorgan.
4.4 För kunder som bor i Oceanien (gäller ej Australien) är operatören licensierad och reglerad av Malta Gaming Authority under licensnummer MGA/CRP/108/2004.
4.5 För kunder som bor i Peru är operatören licensierad och reglerad av Malta Gaming Authority under licensnummer MGA/B2C/958/2022.
4.6 För kunder som bor i inom EU (gäller ej kunder som bor i Sverige eller oddsspelkunder som bor på Irland) är operatören licensierad och reglerad av Malta Gaming Authority under licensnummer MGA/B2C/959/2022.
5. Vem får spela
För att spela Spelen på webbplatsen måste du:
- vara över 18 år eller över den lagstadgade åldern för att få spela i det land som du spelar ifrån
- vara en faktisk person. Du kan inte vara en del av ett företag eller en juridisk person
- spelar Spelen för egen räkning på ett icke-professionellt sätt, och inte för någon annans räkning
- ha laglig rätt att spela Spelen på webbplatsen
- Inte vara bosatt eller spela ifrån Afghanistan, Algeriet, Angola, Australien, Bahrain, Belgien, Danmark, Eritrea, Estland, Etiopien, FAE, Frankrike, Georgien, Grekland, Grönland, Hong Kong, Indonesien, Iran, Irak, Italien, Jemen, Jordanien, Kina, Kuba, Kuwait, Libyen, Litauen, Malaysia, Mauretanien, Mauritius, Marocko, Norfolkön, Nordkorea, Oman, Österrike, Pakistan, Portugal, Qatar, Rwanda, Saudiarabien, Serbien, Slovenien, Somalia, Spanien, Södra Sudan, Sudan, Syrien, Tjeckien, Turkiet, Tunisien, USA och dess besittningar, militärbaser och territorier inklusive men inte begränsat till Amerikanska Samoa, Guam, Marshallöarna, Norra Marianaöarna, Puerto Rico och Jungfruöarna.
6. Hur du kan spela
6.1 Registrera dig
6.1.1 Klicka på knappen "Spela".
6.1.2 Du kommer att bli ombedd att välja insättningsbelopp och önskad insättningsmetod.
6.1.3 När du har slutfört ovanstående steg genom att klicka på "Sätt in och spela" så måste du verifiera dig genom att ange ditt personnummer och genomföra alla nödvändiga steg med BankID.
6.1.4 När detta är gjort behöver vi ditt samtycke till våra Regler och villkor, vår Integritetspolicy och vår Saldoskyddspolicy i enlighet med relevanta krav.
6.1.5 Som ett sista steg måste du ställa in dina insättningsgränser (per dag, vecka och månad).
6.1.6 Beroende på vilken insättningsmetod som valts, så som beskrivits i steg 6.1.2, måste du återigen godkänna din betalning och följa alla nödvändiga steg.
6.1.7 Du är nu inloggad på ditt konto med insatta pengar.
6.1.8 Du kan nu logga in igen när som helst med ditt BankID.
6.2 Ålder
Åldersverifiering görs automatiskt via din bank och en tredjepartsleverantör. Vi förbehåller oss rätten att begära ytterligare bevis på din ålder, och utföra kontroller för att verifiera uppgifterna som lämnats av dig efter vårt eget gottfinnande. Om det visar sig att du är under 18 år så avslutas registreringsprocessen automatiskt.
6.3 Andra typer av verifikation
Som speloperatör är vi strängt skyldiga, i enlighet med olika lagar och förordningar, att säkerställa att du är den du utger dig att vara och att pengarna som du använder för att spela är dina pengar och har intjänats på lagligt sätt. Vi kan därför komma att utföra tredje part-sökningar av ditt namn, jämföra de personliga uppgifter du har gett oss eller som vi har inhämtat på annat sätt mot andra databaser, samt göra förfrågningar och be om sådan information och dokumentation som vi behöver för att validera ditt konto och de pengar som används för att spela på kontot. Om du inte uppger all information som du uppmanas att göra för att vi ska kunna uppfylla våra skyldigheter enligt sådana lagar och förordningar (eller om du tillhandahåller felaktiga uppgifter), kommer ditt konto att stängas, och/eller så kan vi komma att rapportera dig till relevanta tillsynsmyndigheter (däribland brottsbekämpande/rapporterande myndigheter i vilka områden som helst, och detta utan att först meddela dig).
6.4 Spela
6.4.1 Vi har många spel på webbplatsen. Gå helt enkelt till spellobbyn. Du börjar spela när du klickar på det spel som du vill spela. Vi kan när som helst komma att lägga till eller ta bort Spel/event eller avsluta Spel/event och sådana beslut är helt och hållet efter vårt eget gottfinnande.
6.4.2 Du måste alltid spela Spelen på webbplatsen i enlighet med dessa Regler och eventuella specialregler som gäller för Spel som erbjuds på webbplatsen. Olika Regler gäller för olika Spel. (Där sådana regler gäller ska du klicka på länken för varje Spel så ser du de regler som gäller för det Spelet):
6.4.2.1 Spelbegränsningar tillämpas på:
6.4.3 Om du är bosatt i Sverige så accepterar härmed att det finns faktorer bortom din kontroll, inkluderat men inte begränsat till användandet av automatisering, vilka kan påverka spelen och deras utfall.
6.5 Annullering
6.5.1 Vi accepterar inte annullering av vad eller insatser på några Spel utom under speciella omständigheter. Sådan annullering sker helt enligt vårt gottfinnande.
6.5.2 För svenska invånare gäller att om ett spel inte har avslutats ordentligt inom 90 dagar på grund av tekniska fel, fel i systemet, frivillig stängning av kundkontot etc, kommer framstegen i spelet permanent att tas bort. Dina insatser kommer att betalas tillbaka till Ditt konto, men detta beror på spelet i fråga.
6.5.3 Vi utfärdar inte återbetalningar utom under speciella omständigheter. Det sker helt enligt vårt gottfinnande.
6.1.1 Klicka på knappen "Spela".
6.1.2 Du kommer att bli ombedd att välja insättningsbelopp och önskad insättningsmetod.
6.1.3 När du har slutfört ovanstående steg genom att klicka på "Sätt in och spela" så måste du verifiera dig genom att ange ditt personnummer och genomföra alla nödvändiga steg med BankID.
6.1.4 När detta är gjort behöver vi ditt samtycke till våra Regler och villkor, vår Integritetspolicy och vår Saldoskyddspolicy i enlighet med relevanta krav.
6.1.5 Som ett sista steg måste du ställa in dina insättningsgränser (per dag, vecka och månad).
6.1.6 Beroende på vilken insättningsmetod som valts, så som beskrivits i steg 6.1.2, måste du återigen godkänna din betalning och följa alla nödvändiga steg.
6.1.7 Du är nu inloggad på ditt konto med insatta pengar.
6.1.8 Du kan nu logga in igen när som helst med ditt BankID.
6.2 Ålder
Åldersverifiering görs automatiskt via din bank och en tredjepartsleverantör. Vi förbehåller oss rätten att begära ytterligare bevis på din ålder, och utföra kontroller för att verifiera uppgifterna som lämnats av dig efter vårt eget gottfinnande. Om det visar sig att du är under 18 år så avslutas registreringsprocessen automatiskt.
6.3 Andra typer av verifikation
Som speloperatör är vi strängt skyldiga, i enlighet med olika lagar och förordningar, att säkerställa att du är den du utger dig att vara och att pengarna som du använder för att spela är dina pengar och har intjänats på lagligt sätt. Vi kan därför komma att utföra tredje part-sökningar av ditt namn, jämföra de personliga uppgifter du har gett oss eller som vi har inhämtat på annat sätt mot andra databaser, samt göra förfrågningar och be om sådan information och dokumentation som vi behöver för att validera ditt konto och de pengar som används för att spela på kontot. Om du inte uppger all information som du uppmanas att göra för att vi ska kunna uppfylla våra skyldigheter enligt sådana lagar och förordningar (eller om du tillhandahåller felaktiga uppgifter), kommer ditt konto att stängas, och/eller så kan vi komma att rapportera dig till relevanta tillsynsmyndigheter (däribland brottsbekämpande/rapporterande myndigheter i vilka områden som helst, och detta utan att först meddela dig).
6.4 Spela
6.4.1 Vi har många spel på webbplatsen. Gå helt enkelt till spellobbyn. Du börjar spela när du klickar på det spel som du vill spela. Vi kan när som helst komma att lägga till eller ta bort Spel/event eller avsluta Spel/event och sådana beslut är helt och hållet efter vårt eget gottfinnande.
6.4.2 Du måste alltid spela Spelen på webbplatsen i enlighet med dessa Regler och eventuella specialregler som gäller för Spel som erbjuds på webbplatsen. Olika Regler gäller för olika Spel. (Där sådana regler gäller ska du klicka på länken för varje Spel så ser du de regler som gäller för det Spelet):
6.4.2.1 Spelbegränsningar tillämpas på:
- Alla versioner av Live Roulette - alla spel som överstiger 92 % av alla spelalternativ är inte tillåtna.
- Alla versioner av Live Baccarat - det är inte tillåtet att satsa på både spelare och bank samtidigt.
- Alla versioner av Live Sic Bo - att placera spel på både stora och små eller udda och jämna samtidigt är inte tillåtet.
- All versioner av Live Dragon Tiger - det är inte tillåtet att satsa på både Dragon och Tiger samtidigt.
- Football Studio - det är inte tillåtet att satsa både hemma och borta samtidigt.
6.4.3 Om du är bosatt i Sverige så accepterar härmed att det finns faktorer bortom din kontroll, inkluderat men inte begränsat till användandet av automatisering, vilka kan påverka spelen och deras utfall.
6.5 Annullering
6.5.1 Vi accepterar inte annullering av vad eller insatser på några Spel utom under speciella omständigheter. Sådan annullering sker helt enligt vårt gottfinnande.
6.5.2 För svenska invånare gäller att om ett spel inte har avslutats ordentligt inom 90 dagar på grund av tekniska fel, fel i systemet, frivillig stängning av kundkontot etc, kommer framstegen i spelet permanent att tas bort. Dina insatser kommer att betalas tillbaka till Ditt konto, men detta beror på spelet i fråga.
6.5.3 Vi utfärdar inte återbetalningar utom under speciella omständigheter. Det sker helt enligt vårt gottfinnande.
7. Allmänna regler för dig
7.1 Du måste registrera dig och spela enbart för egen räkning. Du får inte spela för någon annan.
7.2 Du måste förvara dina inloggningsuppgifter på ett säkert sätt, och du får inte dela dessa med någon. Med inloggningsuppgifter menar vi i det här sammanhanget alla externa KYC-verifieringsleverantörer, såsom "BankID". Om du ger ut dessa, även om detta görs oavsiktligt, är du ansvarig för eventuella missbruk eller felaktigheter på ditt konto. Vi tar inget ansvar för pengar eller uppgifter som förlorats på grund av obehörig användning av Ditt Konto, som uppstått genom felaktig användning av Dina inloggningsuppgifter. Det är Ditt ansvar att se till att Du håller Dina uppgifter konfidentiella, och det är Ditt ansvar att se till att alla länkade e-postadresser, persondatorer eller andra enheter där Ditt spelarkonto är tillgängligt är säkra. Såvida det inte orsakats av vårdslöshet från Vår sida är all obehörig användning av Dina inloggningsuppgifter och all obehörig användning av Ditt konto Ditt eget ansvar, och kommer att anses som Din egen användning.
7.3 Du måste alltid hålla Dina registrerings- och kontouppgifter uppdaterade.
7.4 Om du upptäcker att uppgifterna som har angetts vid registrering eller som finns på ditt konto är felaktiga, måste du omedelbart meddela oss eller ändra dina uppgifter.
7.5 Det är ditt ansvar att känna till om din verksamhet på Webbplatsen är laglig i det land eller territorium som du spelar från.
7.6 Du får bara ha ett konto på webbplatsen. Om du har mer än ett konto måste du omedelbart meddela oss.
7.7 Endast ett konto per hushåll är tillåtet. Om du inser att det finns fler än ett konto i hushållet måste du omedelbart meddela oss.
7.8 Du får spela alla spel på webbplatsen så länge du har tillräckligt med pengar på kontot.
7.9 Du får inte överföra eller ta emot medel från ett konto till ett annat och/eller överföra, sälja eller köpa konton.
7.10 Du godkänner att vi kan kontrollera att du är den du hävdar att du är. Du godkänner att ge oss alla dokument som vi begär för att bevisa dina registrerings- och betalningsuppgifter, såsom (följande är endast exempel) en kopia av ditt pass, räkningar, bankkontoutdrag eller andra dokument som styrker var dina pengar kommer ifrån om detta behövs.
7.11 Du får inte använda några tekniska fel eller sårbarheter till din fördel. Vi har rätt att avbryta och återta alla vinster som du fått på det här sättet.
7.12 Du får inte vara inblandad i några bedrägliga, hemliga, fuskande eller andra olagliga aktiviteter relaterat till ditt (eller tredje parts) användande av webbplatsen. Du får inte använda några metoder eller tekniker med hjälp av programvara eller hårdvaruenheter för att hjälpa dig att delta i Spelen på webbplatsen.
7.13 Du godkänner att vi även kan komma att dela din information med andra personer eller företag i enlighet med vår Integritetspolicy, för att kunna utföra vår verksamhet och leverera Webbplatsen till dig.
7.14 Du godkänner att alla insättningar/uttag som gjorts till/från ditt spelarkonto sker till/från ett eller flera bankkonton, betalkort/kreditkort eller andra betalningsmöjligheter som är tillgängliga hos Jalla Casino, bara tillhör dig och som står i ditt namn, och att du inte sätter in pengar som kommer från kriminella, bedrägliga eller andra obehöriga källor eller aktiviteter.
7.2 Du måste förvara dina inloggningsuppgifter på ett säkert sätt, och du får inte dela dessa med någon. Med inloggningsuppgifter menar vi i det här sammanhanget alla externa KYC-verifieringsleverantörer, såsom "BankID". Om du ger ut dessa, även om detta görs oavsiktligt, är du ansvarig för eventuella missbruk eller felaktigheter på ditt konto. Vi tar inget ansvar för pengar eller uppgifter som förlorats på grund av obehörig användning av Ditt Konto, som uppstått genom felaktig användning av Dina inloggningsuppgifter. Det är Ditt ansvar att se till att Du håller Dina uppgifter konfidentiella, och det är Ditt ansvar att se till att alla länkade e-postadresser, persondatorer eller andra enheter där Ditt spelarkonto är tillgängligt är säkra. Såvida det inte orsakats av vårdslöshet från Vår sida är all obehörig användning av Dina inloggningsuppgifter och all obehörig användning av Ditt konto Ditt eget ansvar, och kommer att anses som Din egen användning.
7.3 Du måste alltid hålla Dina registrerings- och kontouppgifter uppdaterade.
7.4 Om du upptäcker att uppgifterna som har angetts vid registrering eller som finns på ditt konto är felaktiga, måste du omedelbart meddela oss eller ändra dina uppgifter.
7.5 Det är ditt ansvar att känna till om din verksamhet på Webbplatsen är laglig i det land eller territorium som du spelar från.
7.6 Du får bara ha ett konto på webbplatsen. Om du har mer än ett konto måste du omedelbart meddela oss.
7.7 Endast ett konto per hushåll är tillåtet. Om du inser att det finns fler än ett konto i hushållet måste du omedelbart meddela oss.
7.8 Du får spela alla spel på webbplatsen så länge du har tillräckligt med pengar på kontot.
7.9 Du får inte överföra eller ta emot medel från ett konto till ett annat och/eller överföra, sälja eller köpa konton.
7.10 Du godkänner att vi kan kontrollera att du är den du hävdar att du är. Du godkänner att ge oss alla dokument som vi begär för att bevisa dina registrerings- och betalningsuppgifter, såsom (följande är endast exempel) en kopia av ditt pass, räkningar, bankkontoutdrag eller andra dokument som styrker var dina pengar kommer ifrån om detta behövs.
7.11 Du får inte använda några tekniska fel eller sårbarheter till din fördel. Vi har rätt att avbryta och återta alla vinster som du fått på det här sättet.
7.12 Du får inte vara inblandad i några bedrägliga, hemliga, fuskande eller andra olagliga aktiviteter relaterat till ditt (eller tredje parts) användande av webbplatsen. Du får inte använda några metoder eller tekniker med hjälp av programvara eller hårdvaruenheter för att hjälpa dig att delta i Spelen på webbplatsen.
7.13 Du godkänner att vi även kan komma att dela din information med andra personer eller företag i enlighet med vår Integritetspolicy, för att kunna utföra vår verksamhet och leverera Webbplatsen till dig.
7.14 Du godkänner att alla insättningar/uttag som gjorts till/från ditt spelarkonto sker till/från ett eller flera bankkonton, betalkort/kreditkort eller andra betalningsmöjligheter som är tillgängliga hos Jalla Casino, bara tillhör dig och som står i ditt namn, och att du inte sätter in pengar som kommer från kriminella, bedrägliga eller andra obehöriga källor eller aktiviteter.
8. Vad vi får göra
8.1 Vi kan vägra att öppna ett konto av vilken anledning som helst.
8.2 Vi kan frysa eller stänga Ditt konto för överträdelser eller misstänkta överträdelser av detta Avtal, eller av en annan giltig anledning. Vid avslutande av Ditt Konto kommer det kvarvarande saldot på Ditt Konto att betalas till dig inom en rimlig tid som inte överskrider 5 arbetsdagar, såvida det inte finns någon anledning till att saldot behålls.
8.3 Även om vi förstår att misstag och stavfel kan inträffa har vi rättighet att stänga ditt konto, och behålla eventuella pengar som finns där, om vi skulle upptäcka att den information du angivit vid tidpunkten för registreringen är felaktig. På samma sätt stänger vi också kontot och håller inne eventuella vinster om du inte kan verifiera vem du är.
8.4 Om du försöker att öppna ytterligare ett konto utöver ditt första konto blockerar vi eller stänger det nya kontot. Vi kan även blockera eller stänga ditt första konto. Om vi lämnar ditt första konto öppet överförs dina återstående insättningar från alla andra konton, om sådana finns, till ditt första konto. Vi kommer att dra av en administrativ avgift om 10 % (minst 300 SEK) för varje annat konto som öppnats. Vi kan också dra av ytterligare avgifter under de här Reglerna.
8.5 Om vi finner att det finns mer än ett konto registrerat på ditt hushåll kan vi komma att blockera eller stänga alla konton där.
8.6 Vi kan komma att dela din personliga information och din betalinformation med andra personer eller företag i enlighet med vår Integritetspolicy, för att kontrollera att du är den du utger dig för att vara och för eventuella verifieringsprocedurer som vi kräver.
8.7 Vi ger inte ut krediter, förutom bonusar eller kampanjer som är tillåtna enligt lag. Inga innestående medel på Ditt Konto kommer att ge någon ränta. Vi kommer inte att behandlas som en finansiell institut
8.8 Om vi upptäcker att du använder webbplatsen på något sätt som den inte är avsedd för, i syfte att tjäna pengar, justerar vi Kontot så att allt som eventuellt tjänats in från sådan aktivitet tas bort. Kontot kan stängas permanent.
8.9 Vi kan komma att vägra, avsluta eller begränsa alla sorters satsningar eller vadslagningar av vilken anledning som helst, i enlighet med våra interna policyer och regler.
8.10 Vi kan komma att stänga ditt Konto, avbryta och/eller återbetala några av dina förluster som hittats i saldot "Tillgängligt att spela för", (efter att ha dragit av eventuella uttagsavgifter); hålla inne vinster och/eller tillämpa debiteringar efter behov (angående skador som orsakats av dig) utan någon skyldighet att ange en orsak eller förvarna dig. Om vi gör det kommer alla avtalsskyldigheter som finns vid tidpunkten för stängning att hedras.
8.11 Om vi misstänker att du är inblandad i olaglig eller bedräglig verksamhet avseende din användning av webbplatsen (eller tredje parts användning av webbplatsen), har problem med fordringsägare eller är inblandad i annat beteende som är skadligt för webbplatsen kan vi frysa eller stänga Kontot och/eller avbryta insatser.
8.12 Vi erbjuder rättvisa, öppna och transparenta, progressiva jackpottar på specifika spel för spelare som använder dessa tjänster enbart för nöjes skull. Om vi misstänker att ett spels eller en kampanjs avsedda andemening missbrukas, reserverar vi oss rätten att tillfälligt eller permanent stänga din åtkomst till spelet i fråga. Skulle vi finna det nödvändigt kan vi även komma att stänga ditt konto med omedelbar verkan. Skulle ditt konto avslutas kan inte vi hållas ansvariga för några förluster fram till den tidpunkt då kontot stängdes, och vi godkänner inte heller några återbetalningar av återstående saldo på kontot. "Missbruk" inbegriper – men begränsas inte till – spel som gjorts med hjälp av programvara på flera spel samtidigt, för att generera flera spelomgångar som inte hade varit möjligt att göra naturligt av en människa som spelar själv. Även metoden att "plocka russinen ur kakan" med högvärdesjackpottar samtidigt som andra spel noggrant undviks, kommer att betraktas som missbruk av andemeningen i jackpottens avsikt. I alla fall där missbruk bevisats bortom rimligt tvivel förbehåller vi oss rätten att beslagta alla vinster och alla återstående medel på kontot.
8.13 Alla transaktioner kommer att övervakas och/eller ses över för att förhindra penningtvätt enligt gällande bestämmelser för Bekämpning av penningtvätt.
8.2 Vi kan frysa eller stänga Ditt konto för överträdelser eller misstänkta överträdelser av detta Avtal, eller av en annan giltig anledning. Vid avslutande av Ditt Konto kommer det kvarvarande saldot på Ditt Konto att betalas till dig inom en rimlig tid som inte överskrider 5 arbetsdagar, såvida det inte finns någon anledning till att saldot behålls.
8.3 Även om vi förstår att misstag och stavfel kan inträffa har vi rättighet att stänga ditt konto, och behålla eventuella pengar som finns där, om vi skulle upptäcka att den information du angivit vid tidpunkten för registreringen är felaktig. På samma sätt stänger vi också kontot och håller inne eventuella vinster om du inte kan verifiera vem du är.
8.4 Om du försöker att öppna ytterligare ett konto utöver ditt första konto blockerar vi eller stänger det nya kontot. Vi kan även blockera eller stänga ditt första konto. Om vi lämnar ditt första konto öppet överförs dina återstående insättningar från alla andra konton, om sådana finns, till ditt första konto. Vi kommer att dra av en administrativ avgift om 10 % (minst 300 SEK) för varje annat konto som öppnats. Vi kan också dra av ytterligare avgifter under de här Reglerna.
8.5 Om vi finner att det finns mer än ett konto registrerat på ditt hushåll kan vi komma att blockera eller stänga alla konton där.
8.6 Vi kan komma att dela din personliga information och din betalinformation med andra personer eller företag i enlighet med vår Integritetspolicy, för att kontrollera att du är den du utger dig för att vara och för eventuella verifieringsprocedurer som vi kräver.
8.7 Vi ger inte ut krediter, förutom bonusar eller kampanjer som är tillåtna enligt lag. Inga innestående medel på Ditt Konto kommer att ge någon ränta. Vi kommer inte att behandlas som en finansiell institut
8.8 Om vi upptäcker att du använder webbplatsen på något sätt som den inte är avsedd för, i syfte att tjäna pengar, justerar vi Kontot så att allt som eventuellt tjänats in från sådan aktivitet tas bort. Kontot kan stängas permanent.
8.9 Vi kan komma att vägra, avsluta eller begränsa alla sorters satsningar eller vadslagningar av vilken anledning som helst, i enlighet med våra interna policyer och regler.
8.10 Vi kan komma att stänga ditt Konto, avbryta och/eller återbetala några av dina förluster som hittats i saldot "Tillgängligt att spela för", (efter att ha dragit av eventuella uttagsavgifter); hålla inne vinster och/eller tillämpa debiteringar efter behov (angående skador som orsakats av dig) utan någon skyldighet att ange en orsak eller förvarna dig. Om vi gör det kommer alla avtalsskyldigheter som finns vid tidpunkten för stängning att hedras.
8.11 Om vi misstänker att du är inblandad i olaglig eller bedräglig verksamhet avseende din användning av webbplatsen (eller tredje parts användning av webbplatsen), har problem med fordringsägare eller är inblandad i annat beteende som är skadligt för webbplatsen kan vi frysa eller stänga Kontot och/eller avbryta insatser.
8.12 Vi erbjuder rättvisa, öppna och transparenta, progressiva jackpottar på specifika spel för spelare som använder dessa tjänster enbart för nöjes skull. Om vi misstänker att ett spels eller en kampanjs avsedda andemening missbrukas, reserverar vi oss rätten att tillfälligt eller permanent stänga din åtkomst till spelet i fråga. Skulle vi finna det nödvändigt kan vi även komma att stänga ditt konto med omedelbar verkan. Skulle ditt konto avslutas kan inte vi hållas ansvariga för några förluster fram till den tidpunkt då kontot stängdes, och vi godkänner inte heller några återbetalningar av återstående saldo på kontot. "Missbruk" inbegriper – men begränsas inte till – spel som gjorts med hjälp av programvara på flera spel samtidigt, för att generera flera spelomgångar som inte hade varit möjligt att göra naturligt av en människa som spelar själv. Även metoden att "plocka russinen ur kakan" med högvärdesjackpottar samtidigt som andra spel noggrant undviks, kommer att betraktas som missbruk av andemeningen i jackpottens avsikt. I alla fall där missbruk bevisats bortom rimligt tvivel förbehåller vi oss rätten att beslagta alla vinster och alla återstående medel på kontot.
8.13 Alla transaktioner kommer att övervakas och/eller ses över för att förhindra penningtvätt enligt gällande bestämmelser för Bekämpning av penningtvätt.
9. Betalningsregler
9.1 Göra insättningar
Information om betalningsmetoderna finns på sidan "Insättningar" på denna Sajt. Betalningsmetoderna som är tillgängliga för dig, de genomsnittliga behandlingstiderna och de tillämpliga serviceavgifterna kan komma att ändras.
När du väljer en betalningsmetod godkänner du villkoren för den betalningsmetoden och godkänner eventuella kostnader eller serviceavgifter som gäller för insättningar och uttag som du gör via sådana betalningsmetoder, och att betalningsmetoden är giltig, samt att betalningskontot tillhör dig och att du har rätt att använda betalningsmetoden.
Det är olagligt att sätta in pengar som har erhållits illegalt.
Vi accepterar betalningar i SEK.
Vi accepterar inte kontanter direkt eller kontanter levererade till någon leverantör av betalningslösningar.
Vi har rätten att efter eget gottfinnande genomföra identitetsverifieringsprocedurer under insättningstillfället och/eller uttagstillfället (eller båda), eller under något annat tillfälle vilket kan krävas enligt lag och/eller av de behöriga myndigheterna. Dessutom kan vi komma att utföra ytterligare verifieringsprocedurer på en kund om kunden når beloppet två tusen euro (2 000 €) (eller motsvarande i Din Kontovaluta) i insättningar, oavsett om detta belopp uppnåddes under en enda transaktion eller under en serie transaktioner inom en rullande period på 180 dagar. Vi kan också efter eget gottfinnande utföra ytterligare verifieringsprocedurer under andra tillfällen, vilket kan komma att krävas enligt lag och/eller av konkurrensmyndigheter.
9.2 Utbetalningar
När resultatet av ett Spel som du har deltagit i har fastställts, eller när vi kan bekräfta resultatet av en händelse, görs eventuella vinster tillgängliga för dig på Kontot.
Om vi av misstag krediterar ditt Konto med vinster som inte tillhör dig tas dessa tillbaka från Kontot. Om du har tagit ut dessa vinster innan vi har blivit medvetna om felet, måste du omedelbart informera oss. Du måste betala tillbaka vinsterna. Om du inte gör det vidtar vi rättsliga åtgärder för att återvinna denna skuld.
9.3 Uttag
Du kan ta ut valfritt belopp inom gränsen för vad som är tillgängligt i din plånbok. Meddelanden om uttag måste enbart göras via Webbplatsen.
Om du vill ta ut alla dina pengar måste du först avbryta eventuella utestående insatser.
Du går med på att medel på Kontot endast får användas för att spela de Spel som finns på webbplatsen. Om du begär ett uttag utan att omsätta ett belopp som är lika med eller högre än det insatta beloppet förbehåller vi oss rätten att kräva en omsättning av hela eller en del av tidigare insättning/-ar, och/eller ta en avgift på det begärda uttaget. Vi kan avslå en begäran om uttag om vi misstänker att medlen tas ut av några bedrägliga orsaker eller penningtvättsskäl.
Innan vi godkänner ett uttag kan vi komma att begära att du tillhandahåller giltig identifiering, t.ex. bestyrkta kopior av pass, ID-kort eller annan sådan dokumentation som vi anser behövs under omständigheterna. Vi kan också utföra en telefonverifiering, ansiktsverifiering eller annan sådan verifiering som krävs för att säkerställa att du är den du påstår. Du får högst ta ut 500 000 SEK under en 24-timmarsperiod, om inte ett större belopp har godkänts av oss.
Alla uttag måste göras via den betalningsmetod som du valde när du gjorde en insättning, om vi inte beslutat något annat eller inte kan göra detta. Om du gör insättningar med flera olika betalningsmetoder förbehåller vi oss rätten att dela uttaget mellan sådana betalningsmetoder och bearbeta varje del genom respektive betalningsmetod enligt vårt gottfinnande och i enlighet med anti-penningtvättsregler och lagstiftning.
Vi kan begära att du riktar om ditt uttag, avbryter det eller att det ska ändras till en annan uttagsmetod i enlighet med anti-penningtvättsregler och/eller lagstiftning.
Annullering av ett uttag (oavsett om detta gjordes av dig eller oss) berättigar dig inte till någon ersättning om du skulle välja att spela med medlen på Kontot innan ett uttag har genomförts.
Vi förbehåller oss rätten att ta en skälig administrativ avgift utifall du genomför fler än 25 godkända uttag/utbetalningar under en (1) kalendermånad. Den skäliga administrativa avgiften är 2 % av transaktionsvärdet, men aldrig mindre än 50 SEK. Den kommer att debiteras på varje uttag efter det 25:e uttaget varje månad.
9.4 Chargeback
Om en s.k. chargeback för ett kort eller insättningsmetod som du har använt begärs av din betalningsmetodsleverantör kan vi vidta följande steg:
Saldot på Kontot kan bli negativt i händelse av en chargeback.
Information om betalningsmetoderna finns på sidan "Insättningar" på denna Sajt. Betalningsmetoderna som är tillgängliga för dig, de genomsnittliga behandlingstiderna och de tillämpliga serviceavgifterna kan komma att ändras.
När du väljer en betalningsmetod godkänner du villkoren för den betalningsmetoden och godkänner eventuella kostnader eller serviceavgifter som gäller för insättningar och uttag som du gör via sådana betalningsmetoder, och att betalningsmetoden är giltig, samt att betalningskontot tillhör dig och att du har rätt att använda betalningsmetoden.
Det är olagligt att sätta in pengar som har erhållits illegalt.
Vi accepterar betalningar i SEK.
Vi accepterar inte kontanter direkt eller kontanter levererade till någon leverantör av betalningslösningar.
Vi har rätten att efter eget gottfinnande genomföra identitetsverifieringsprocedurer under insättningstillfället och/eller uttagstillfället (eller båda), eller under något annat tillfälle vilket kan krävas enligt lag och/eller av de behöriga myndigheterna. Dessutom kan vi komma att utföra ytterligare verifieringsprocedurer på en kund om kunden når beloppet två tusen euro (2 000 €) (eller motsvarande i Din Kontovaluta) i insättningar, oavsett om detta belopp uppnåddes under en enda transaktion eller under en serie transaktioner inom en rullande period på 180 dagar. Vi kan också efter eget gottfinnande utföra ytterligare verifieringsprocedurer under andra tillfällen, vilket kan komma att krävas enligt lag och/eller av konkurrensmyndigheter.
9.2 Utbetalningar
När resultatet av ett Spel som du har deltagit i har fastställts, eller när vi kan bekräfta resultatet av en händelse, görs eventuella vinster tillgängliga för dig på Kontot.
Om vi av misstag krediterar ditt Konto med vinster som inte tillhör dig tas dessa tillbaka från Kontot. Om du har tagit ut dessa vinster innan vi har blivit medvetna om felet, måste du omedelbart informera oss. Du måste betala tillbaka vinsterna. Om du inte gör det vidtar vi rättsliga åtgärder för att återvinna denna skuld.
9.3 Uttag
Du kan ta ut valfritt belopp inom gränsen för vad som är tillgängligt i din plånbok. Meddelanden om uttag måste enbart göras via Webbplatsen.
Om du vill ta ut alla dina pengar måste du först avbryta eventuella utestående insatser.
Du går med på att medel på Kontot endast får användas för att spela de Spel som finns på webbplatsen. Om du begär ett uttag utan att omsätta ett belopp som är lika med eller högre än det insatta beloppet förbehåller vi oss rätten att kräva en omsättning av hela eller en del av tidigare insättning/-ar, och/eller ta en avgift på det begärda uttaget. Vi kan avslå en begäran om uttag om vi misstänker att medlen tas ut av några bedrägliga orsaker eller penningtvättsskäl.
Innan vi godkänner ett uttag kan vi komma att begära att du tillhandahåller giltig identifiering, t.ex. bestyrkta kopior av pass, ID-kort eller annan sådan dokumentation som vi anser behövs under omständigheterna. Vi kan också utföra en telefonverifiering, ansiktsverifiering eller annan sådan verifiering som krävs för att säkerställa att du är den du påstår. Du får högst ta ut 500 000 SEK under en 24-timmarsperiod, om inte ett större belopp har godkänts av oss.
Alla uttag måste göras via den betalningsmetod som du valde när du gjorde en insättning, om vi inte beslutat något annat eller inte kan göra detta. Om du gör insättningar med flera olika betalningsmetoder förbehåller vi oss rätten att dela uttaget mellan sådana betalningsmetoder och bearbeta varje del genom respektive betalningsmetod enligt vårt gottfinnande och i enlighet med anti-penningtvättsregler och lagstiftning.
Vi kan begära att du riktar om ditt uttag, avbryter det eller att det ska ändras till en annan uttagsmetod i enlighet med anti-penningtvättsregler och/eller lagstiftning.
Annullering av ett uttag (oavsett om detta gjordes av dig eller oss) berättigar dig inte till någon ersättning om du skulle välja att spela med medlen på Kontot innan ett uttag har genomförts.
Vi förbehåller oss rätten att ta en skälig administrativ avgift utifall du genomför fler än 25 godkända uttag/utbetalningar under en (1) kalendermånad. Den skäliga administrativa avgiften är 2 % av transaktionsvärdet, men aldrig mindre än 50 SEK. Den kommer att debiteras på varje uttag efter det 25:e uttaget varje månad.
9.4 Chargeback
Om en s.k. chargeback för ett kort eller insättningsmetod som du har använt begärs av din betalningsmetodsleverantör kan vi vidta följande steg:
- Vi kan blockera Kontot
- Vi kan vidta sådana åtgärder som vi är berättigade till under lagen
- Ett chargeback-meddelande kan utfärdas och skickas till dig med hjälp av dina registreringsuppgifter
- Vi använder samma betalningsmetod som du valt när du gjorde en insättning för att utföra en chargeback
Saldot på Kontot kan bli negativt i händelse av en chargeback.
10. Stänga ditt Konto
10.1 Du kan stänga Kontot när som helst genom att kontakta vår Support direkt på support-se@jallacasino.se.
10.2 Detta är vad som händer när du avslutar ditt konto hos oss:
10.3 Om du vill återfå medel från stängda eller spärrade konton kommer vi att initiera en återbetalning enligt instruktionerna ovan i avsnitt 10.2. I fall med självuteslutna konton kommer vi att initiera en återbetalning om självuteslutningsperioden är längre än 30 dagar. Kontakta vår support om du vill ha en återbetalning inom 30-dagarsperioden.
10.4 Om du stänger Kontot eftersom du är spelmissbrukare ska du titta i våra regler om ansvarsfullt spelande.
10.2 Detta är vad som händer när du avslutar ditt konto hos oss:
- Du måste kontakta supporten och specifikt begära stängningen av ditt konto.
- Vi kommer inom 5 dagar efter att kontot stängts att överföra alla medels från spelkonto (minus eventuella relevanta uttagsavgifter) till bankkonto(n), betalkort, kreditkort eller något annat betalningsalternativ som är tillgängligt i ditt land (undantaget kontanter) som endast tillhör dig och i ditt namn. Sådana överföringar kommer att genomföras i enlighet med de lagar och förordningar som gäller i din jurisdiktion.
- I de fall insättningsmetoden som används på ditt konto inte stöder uttag eller manuella utbetalningar kommer vår support att kontakta dig för ytterligare information för att kunna genomföra betalningen.
10.3 Om du vill återfå medel från stängda eller spärrade konton kommer vi att initiera en återbetalning enligt instruktionerna ovan i avsnitt 10.2. I fall med självuteslutna konton kommer vi att initiera en återbetalning om självuteslutningsperioden är längre än 30 dagar. Kontakta vår support om du vill ha en återbetalning inom 30-dagarsperioden.
10.4 Om du stänger Kontot eftersom du är spelmissbrukare ska du titta i våra regler om ansvarsfullt spelande.
11. Inaktiva och vilande konton
11.1 Ett inaktivt konto är ett konto som inte har använts eller loggats in på under en oavbruten period på 12 månader.
11.2 Ett vilande konto är ett konto som har ett saldo och som inte har öppnats under en kontinuerlig period på 30 månader.
11.3 Eventuellt befintligt saldo på ett stängt eller självuteslutet konto kan returneras till dig genom att du kontaktar vår kundservice. Vi strävar efter att returnera alla pengar till dig så att saldot blir noll, under de omständigheter som förklarats ovan. Observera att inga avgifter tillkommer på grund av att ditt konto är inaktivt.
11.4 För svenska invånare kommer inaktivitet på kontot inte att leda till några avgifter. Eventuellt saldo på avslutade konton kommer att återbetalas enligt beskrivningen i avsnitt 10.2 i detta dokument och enligt vad som krävs enligt gällande regler. Självuteslutna konton kommer att återbetalas enligt beskrivningen i avsnitt 10.3. Vi strävar efter att återföra alla medel till dig till ett nollsaldo, under de omständigheter som förklaras ovan.
11.2 Ett vilande konto är ett konto som har ett saldo och som inte har öppnats under en kontinuerlig period på 30 månader.
11.3 Eventuellt befintligt saldo på ett stängt eller självuteslutet konto kan returneras till dig genom att du kontaktar vår kundservice. Vi strävar efter att returnera alla pengar till dig så att saldot blir noll, under de omständigheter som förklarats ovan. Observera att inga avgifter tillkommer på grund av att ditt konto är inaktivt.
11.4 För svenska invånare kommer inaktivitet på kontot inte att leda till några avgifter. Eventuellt saldo på avslutade konton kommer att återbetalas enligt beskrivningen i avsnitt 10.2 i detta dokument och enligt vad som krävs enligt gällande regler. Självuteslutna konton kommer att återbetalas enligt beskrivningen i avsnitt 10.3. Vi strävar efter att återföra alla medel till dig till ett nollsaldo, under de omständigheter som förklaras ovan.
12. Bonusar
12.1 Bonuserbjudanden är bara tillgängliga en gång per person, familj, hushåll, adress, e-postadress, kreditkortsnummer, bankkonto, telefonnummer, dator/utrustning och/eller IP-adress.
12.2 Eventuella "välkomst"-bonusar är endast tillgängliga för nya kunder som öppnar ett konto på Webbplatsen och som aldrig haft ett konto på Webbplatsen förut, aldrig fått ett välkomsterbjudande av något slag och som bjudits in att ta del av ett välkomsterbjudande till följd av att det specifikt erbjudits dem under registreringen på Webbplatsen.
12.3 en del bonusar måste aktiveras manuellt på ditt konto. Såvida annat inte anges kan du göra detta efter att du har loggat in på ditt konto och satt in det erforderliga beloppet för att få tillgång till bonusen. Sådana bonusar kan bara aktiveras när riktiga pengar finns tillgängliga på ditt konto. Om du spelar med några av dina insatta medel innan du tar bonusen i anspråk, kan förlorade medel inte användas för att aktivera bonusen.
12.4 Bonussumman kommer att placeras i ett bonussaldo och hållas separat från ditt kontantsaldo. När du gör anspråk på en bonus kommer dina verkliga pengar, bonusen och alla vinster som har uppstått genom dem att kvarstå som bonuspengar, och kommer inte att kunna tas ut eller satsas på andra produkter förrän omsättningskraven har uppfyllts. Ditt saldo kommer att bli tillgängligt igen när du har mött omsättningskraven, alltså när summan i ditt bonussaldo som är länkat till den aktiva bonusen har överförts till ditt kontantsaldo.
12.5 Alla bonusar har omsättningskrav som måste uppfyllas inom en angiven tidsperiod innan några eventuella vinster och/eller bonusar kan tas ut. Omsättningskraven på en bonus är det samma som den totala summan av satsningar du måste göra innan bonusen och eventuella vinster som uppstår överförs till ditt kontantsaldo och kan tas ut. Omsättningskraven för varje bonus beskrivs i de bonusspecifika reglerna, och kommer att anges som en multiplikator av bonussumman, eller av summan av bonusen plus insättningsbeloppet, tillsammans med en tidsbegränsning inom vilken denna summa måste spelas för. Möts inte de erforderliga omsättningskraven och/eller förverkandet av en aktiv bonus av någon anledning, kan det leda till att alla vinster som uppstått under omsättningen av bonusen går förlorade. Alla försök att ta ut pengar eller att casha ut lagda spel innan omsättningskravet för bonusen har uppfyllts till fullo, kan leda till att bonusen och eventuella vinster går förlorade. Systemspel räknas inte gentemot omsättningskraven. Endast spel som har blivit lagda och avgjorda under kampanjperioden kommer att räknas mot omsättningskraven. Spel som har blivit lagda och avgjorda utanför perioden kommer inte att räknas mot omsättningskraven.
12.6 Alla bevis på eller misstankar om matchad vadslagning på något spel (d.v.s. proportionell satsning på olika resultat för samma hand för att skapa "aktivitet") utan risk uppfyller inte detta insatskrav. Exempel på matchad vadslagning innefattar samtidig satsning på rött och svart i Roulett, samt samtidig satsning på spelare och bank i Baccarat. Om du befinns vara i maskopi med andra spelare, t.ex. en person satsar på spelaren och den andra på banken, kommer dina satsningar att annulleras, kontot stängas och alla insatser som du har gjort kan komma att förverkas.
12.7 Där en Bonus är kan ge (till exempel vid förhöjda odds) dig en garanterad eller ökad chans till vinst oavsett resultat; och vi har bevis eller rimlig misstanke om att du lagt ett spel eller multipla spel (ensam eller i en grupp av spelare) på någon av webbplatserna som tillhör Betsson Group på en sådan Bonus, har vi möjligheten att undanhålla Bonusen och alla vinster införskaffade av dig under Bonusspelet och vi kan också avsluta Ditt Konto och undanhålla alla återstående medel på Ditt Konto om vi så önskar.
12.8 Om du annullerar bonusen förlorar du bonusen och alla vinster som uppstått från bonusen. Mer information om gällande restriktioner finns i de kampanjspecifika reglerna.
12.9 Vi har rätt att vägra en spelare rätten till en bonus eller att ändra bonusen (inklusive att annullera den), om vi tror att:
12.10 Vi erbjuder kampanjer, inom ramen för en Välkomstbonus, i god tro till spelare som använder våra tjänster för underhållningsändamål. Vi reserverar oss rätten att avbryta eller avlägsna en spelares åtkomst till dessa spel vid misstanke om missbruk av erbjudandet och dessutom, om vi finner det nödvändigt, att avsluta regelbrytarens konto med omedelbar verkan. I händelse av att en regelbrytares konto avslutas ska vi inte hållas ansvariga för återbetalning av några förluster gjorda av en spelare på något spel eller för återbetalning av eventuella medel på spelarens konto. ‘Missbruk’ inkluderar men är inte begränsat till användning av programvara och/eller öppnande av flera konton i syfte att skaffa sig en orättvis fördel för en Bonus. I alla fall av missbruk förbehåller vi oss rätten att undanhålla alla vinster och alla återstående medel på Ditt Konto.
Därför gäller detta: Om vi märker att en bonus missbrukas och/eller bonusvillkoren bryts, kan vi vidta följande åtgärder mot sådana missbrukare:
En lista över vad som kan anses vara missbruk kan komma att inkludera följande, men är inte begränsat till detta:
12.11 Alla bonusar är avsedda för hobbyspelare och/eller som tecken på vår uppskattning för våra kunder och vi förbehåller oss därför rätten att begränsa behörigheten att delta i hela eller delar av en bonus.
12.12 Högst 1 000 SEK får tas ut av vinster som uppstått från ett bonus- eller gratisspelerbjudande innan en insättning har gjorts.
Om inte annat anges på den specifika bonusens landningssida, har alla bonusar i Casino en maximal satsningsbegränsning på 60 SEK per spelomgång eller 5 SEK per linje och underlåtenhet att följa denna maxsatsningsregel kan leda till att kontot stängs och att bonusen och eventuella vinster som har uppstått till följd av satsningen av bonusen förverkas.
12.13 Otillåtet spelande
Vi kan när som helst besluta oss för att granska all spelhistorik och speltransaktioner och/eller övervaka din användning av en bonus. Om vi misstänker otillåtet spelande förbehåller vi oss rätten att diskvalificera dig från alla gratisspel eller bonusar eller andra sorts kampanjerbjudanden och/eller hålla inne alla insättningar och/eller vinster och/eller stänga av ditt konto. Otillåtet spelande betraktas som bonusmissbruk och är förbjudet på sajten. Otillåtet spelande kan omfatta (men är inte begränsat till) lågmarginalspel, spel med lika insatser, spel utan risk och spel med hel- eller halvgardering. Detta betraktas som otillåtet spelande när det sker medvetet i syfte att utnyttja bonusar. Vidare betraktas även följande typer av spel som otillåtna:
12.2 Eventuella "välkomst"-bonusar är endast tillgängliga för nya kunder som öppnar ett konto på Webbplatsen och som aldrig haft ett konto på Webbplatsen förut, aldrig fått ett välkomsterbjudande av något slag och som bjudits in att ta del av ett välkomsterbjudande till följd av att det specifikt erbjudits dem under registreringen på Webbplatsen.
12.3 en del bonusar måste aktiveras manuellt på ditt konto. Såvida annat inte anges kan du göra detta efter att du har loggat in på ditt konto och satt in det erforderliga beloppet för att få tillgång till bonusen. Sådana bonusar kan bara aktiveras när riktiga pengar finns tillgängliga på ditt konto. Om du spelar med några av dina insatta medel innan du tar bonusen i anspråk, kan förlorade medel inte användas för att aktivera bonusen.
12.4 Bonussumman kommer att placeras i ett bonussaldo och hållas separat från ditt kontantsaldo. När du gör anspråk på en bonus kommer dina verkliga pengar, bonusen och alla vinster som har uppstått genom dem att kvarstå som bonuspengar, och kommer inte att kunna tas ut eller satsas på andra produkter förrän omsättningskraven har uppfyllts. Ditt saldo kommer att bli tillgängligt igen när du har mött omsättningskraven, alltså när summan i ditt bonussaldo som är länkat till den aktiva bonusen har överförts till ditt kontantsaldo.
12.5 Alla bonusar har omsättningskrav som måste uppfyllas inom en angiven tidsperiod innan några eventuella vinster och/eller bonusar kan tas ut. Omsättningskraven på en bonus är det samma som den totala summan av satsningar du måste göra innan bonusen och eventuella vinster som uppstår överförs till ditt kontantsaldo och kan tas ut. Omsättningskraven för varje bonus beskrivs i de bonusspecifika reglerna, och kommer att anges som en multiplikator av bonussumman, eller av summan av bonusen plus insättningsbeloppet, tillsammans med en tidsbegränsning inom vilken denna summa måste spelas för. Möts inte de erforderliga omsättningskraven och/eller förverkandet av en aktiv bonus av någon anledning, kan det leda till att alla vinster som uppstått under omsättningen av bonusen går förlorade. Alla försök att ta ut pengar eller att casha ut lagda spel innan omsättningskravet för bonusen har uppfyllts till fullo, kan leda till att bonusen och eventuella vinster går förlorade. Systemspel räknas inte gentemot omsättningskraven. Endast spel som har blivit lagda och avgjorda under kampanjperioden kommer att räknas mot omsättningskraven. Spel som har blivit lagda och avgjorda utanför perioden kommer inte att räknas mot omsättningskraven.
12.6 Alla bevis på eller misstankar om matchad vadslagning på något spel (d.v.s. proportionell satsning på olika resultat för samma hand för att skapa "aktivitet") utan risk uppfyller inte detta insatskrav. Exempel på matchad vadslagning innefattar samtidig satsning på rött och svart i Roulett, samt samtidig satsning på spelare och bank i Baccarat. Om du befinns vara i maskopi med andra spelare, t.ex. en person satsar på spelaren och den andra på banken, kommer dina satsningar att annulleras, kontot stängas och alla insatser som du har gjort kan komma att förverkas.
12.7 Där en Bonus är kan ge (till exempel vid förhöjda odds) dig en garanterad eller ökad chans till vinst oavsett resultat; och vi har bevis eller rimlig misstanke om att du lagt ett spel eller multipla spel (ensam eller i en grupp av spelare) på någon av webbplatserna som tillhör Betsson Group på en sådan Bonus, har vi möjligheten att undanhålla Bonusen och alla vinster införskaffade av dig under Bonusspelet och vi kan också avsluta Ditt Konto och undanhålla alla återstående medel på Ditt Konto om vi så önskar.
12.8 Om du annullerar bonusen förlorar du bonusen och alla vinster som uppstått från bonusen. Mer information om gällande restriktioner finns i de kampanjspecifika reglerna.
12.9 Vi har rätt att vägra en spelare rätten till en bonus eller att ändra bonusen (inklusive att annullera den), om vi tror att:
- bonusen missbrukas (vår definition av missbruk innefattar att en spelare använder kampanjerbjudanden utan att riskera sina egna medel),
- tekniska problem har uppstått i samband med bonusen, eller att
- bonusen av någon anledning inte kan genomföras som tänkt.
12.10 Vi erbjuder kampanjer, inom ramen för en Välkomstbonus, i god tro till spelare som använder våra tjänster för underhållningsändamål. Vi reserverar oss rätten att avbryta eller avlägsna en spelares åtkomst till dessa spel vid misstanke om missbruk av erbjudandet och dessutom, om vi finner det nödvändigt, att avsluta regelbrytarens konto med omedelbar verkan. I händelse av att en regelbrytares konto avslutas ska vi inte hållas ansvariga för återbetalning av några förluster gjorda av en spelare på något spel eller för återbetalning av eventuella medel på spelarens konto. ‘Missbruk’ inkluderar men är inte begränsat till användning av programvara och/eller öppnande av flera konton i syfte att skaffa sig en orättvis fördel för en Bonus. I alla fall av missbruk förbehåller vi oss rätten att undanhålla alla vinster och alla återstående medel på Ditt Konto.
Därför gäller detta: Om vi märker att en bonus missbrukas och/eller bonusvillkoren bryts, kan vi vidta följande åtgärder mot sådana missbrukare:
- återkalla och/eller avbryta eventuella bonusar och bonusvinster som vi anser kan ha blivit inlösta efter missbruk av systemet, och/eller
- spelare som vi har sett missbruka bonuserbjudanden kan komma att hindras från att få ytterligare bonusar, och/eller
- spelarkonton som missbrukas kan komma att avslutas.
En lista över vad som kan anses vara missbruk kan komma att inkludera följande, men är inte begränsat till detta:
- användning av fler än ett konto
- satsningar med lika, obefintliga eller låga marginaler
- att satsa över den högsta tillåtna insatsen medan man spelar med en aktiv bonus där max 60 SEK per spelomgång eller 5 SEK per rad gäller
- omsätta bonusar på exkluderade spel
- maskopi
- manipulering av programvara, utnyttjande av kryphål eller andra tekniska former av missbruk eller annat beteende som innebär avsiktligt fusk
- undanhålla IP-adresser eller använda VPN.
12.11 Alla bonusar är avsedda för hobbyspelare och/eller som tecken på vår uppskattning för våra kunder och vi förbehåller oss därför rätten att begränsa behörigheten att delta i hela eller delar av en bonus.
12.12 Högst 1 000 SEK får tas ut av vinster som uppstått från ett bonus- eller gratisspelerbjudande innan en insättning har gjorts.
Om inte annat anges på den specifika bonusens landningssida, har alla bonusar i Casino en maximal satsningsbegränsning på 60 SEK per spelomgång eller 5 SEK per linje och underlåtenhet att följa denna maxsatsningsregel kan leda till att kontot stängs och att bonusen och eventuella vinster som har uppstått till följd av satsningen av bonusen förverkas.
12.13 Otillåtet spelande
Vi kan när som helst besluta oss för att granska all spelhistorik och speltransaktioner och/eller övervaka din användning av en bonus. Om vi misstänker otillåtet spelande förbehåller vi oss rätten att diskvalificera dig från alla gratisspel eller bonusar eller andra sorts kampanjerbjudanden och/eller hålla inne alla insättningar och/eller vinster och/eller stänga av ditt konto. Otillåtet spelande betraktas som bonusmissbruk och är förbjudet på sajten. Otillåtet spelande kan omfatta (men är inte begränsat till) lågmarginalspel, spel med lika insatser, spel utan risk och spel med hel- eller halvgardering. Detta betraktas som otillåtet spelande när det sker medvetet i syfte att utnyttja bonusar. Vidare betraktas även följande typer av spel som otillåtna:
- ökning av saldot och sedan ändra spelmönstret markant (insats, speltyp, insatsstruktur eller andra vadslagningsmönster) i syfte att uppfylla omsättningskraven för en bonus;
- användning av systemspel eller göra insatser med jämna pengar i något hasardspel, och/eller
- användning av uppdubbling eller chansningsfunktionen i ett spel för att öka vinstvärdet;
- ökning av ditt saldo efter insatser med högt värde har gjorts och sedan fortsätta med att göra insatser som är värda mindre än hälften av den föregående insatsen, för att uppfylla insatskraven för bonusar;
- satsning på spel som inte bidrar till insatskraven eller spel som har 0 % vadslagningsvikt, enligt villkoren på den specifika bonusens landningssida;
- att spela spel för bonuspengar för att bygga upp värde, sedan göra sig av med bonusen och dra nytta av det uppbyggda värdet genom en andra insättning.
13. Ansvarsfullt spelande
13.1 Spel kan vara beroendeframkallande.Om du behöver hjälp för att komma ur ett sådant beroende så besök gärna avdelningen "Mitt konto" i din profil. Vi tillhandahåller en uppsättning verktyg inklusive, men inte begränsat till, Spelgränser, Spelpaus, Självavstängning med mera, för att hjälpa dig att bättre kontrollera din spelaktivitet.
13.2 Begränsningar
Du kan ange begränsningar för Kontot. Dessa begränsningar är:
13.2.1 Nettoinsättningsgräns
Det är obligatoriskt att välja dagliga, veckovisa och månatliga insättningsgränser. Observera att eventuella höjningar av dina gränser kommer att träda i kraft inom minst 72 timmar, medan eventuella minskningar kommer att ha omedelbar effekt.
13.2.2 Tidsbegränsning
Du kan själv välja att ange tidsgränser från sektionen Ansvarsfullt Spelande på "Mitt konto". Det är valfritt att ange dessa gränser, men om du väljer att aktivera denna funktion är det obligatoriskt att ange gränser per dag, vecka och månad. Dessa gränser kan naturligtvis ändras när som helst. En eventuell minskning av gränserna kommer att ske omedelbart, medan en höjning eller radering träder i kraft inom minst 72 timmar. Om en gräns uppnås kommer du omedelbart att loggas ut från systemet och du får inte logga in igen förrän en ny tidsperiod startar.
13.3 Verklighetskoll
När du är inloggad på Jalla Casino visas ett pop up-meddelande som påminner dig när du har spelat i en timme. Detsamma sker varje timme därefter. Detta pop up-meddelande informerar dig om a) hur mycket du har förlorat b) hur mycket du har vunnit och c) hur lång tid du har varit inloggad på ditt konto. Du kan därefter välja att fortsätta ha kul med våra Spel, eller avsluta spelen och gå till huvudlobbyn.
13.4 Självexkludering och nedlugnande
13.4.1 Du kan välja att helt utesluta dig själv från Spel på vår webbplats. Då måste du logga in och gå till sidan Självexkludering.
Självavstängning kan väljas via en länk som finns högst upp på webbplatsen, eller via vår sida om Ansvarsfullt spelande. Om du funderar på självavstängning kanske du vill registrera dig i det nationella självavstängningsregistret (Spelpaus). Detta är en gratistjänst som gör det möjligt att stänga av dig själv från alla spelbolag som är licensierade i Sverige under en viss tidsperiod eller tills vidare. En länk till det nationella självavstängningsregistret finns på alla våra licensierade webbplatser som är verksamma på den svenska marknaden.
13.4.2 Du kommer inte att kunna öppna något konto på Webbplatsen om du har valt självavstängning.Du kommer också att avsäga dig Välkomstbonusen som du har fått före sådan självavstängning, samt avsäga dig alla icke-kontantpriser eller inbjudningar som har beviljats dig eller erbjudits dig före sådan självavstängning, vilka är en del av Välkomstbonusen, men som ännu inte har lösts in eller utnyttjats av dig (till exempel då biljetter till ett evenemang har erbjudits men evenemanget kommer att ske under en självavstängningsperiod, i vilket fall inbjudan automatiskt kommer att återkallas vid självavstängningen). Detta görs för att förhindra att spel marknadsförs till dig under en period då har valt att utvärdera ditt spelbeteende.
13.4.3 Om du är svensk invånare kan du aktivera en "avkylning" under 24 timmar genom att välja alternativet via länken för självavstängning som finns högst upp på våra webbplatser eller på sidan för Ansvarsfullt spelande.
13.5 Testa dig själv - Självutvärderingstestet
Om du tror att du är på väg att utveckla ett spelberoende, eller tror att du redan är spelberoende, kan du göra vårt självutvärderingstest. Det är både intressant och lärorikt. Om du oroar dig över ditt testresultat kan du överväga att aktivera självuteslutning av ditt konto, eller kontakta vår kundservice för mer hjälp och råd.
13.6 Övrigt
Om vi tror att spelande kommer att orsaka dig ekonomiska eller personliga svårigheter kan vi komma att stänga Kontot.
13.2 Begränsningar
Du kan ange begränsningar för Kontot. Dessa begränsningar är:
13.2.1 Nettoinsättningsgräns
Det är obligatoriskt att välja dagliga, veckovisa och månatliga insättningsgränser. Observera att eventuella höjningar av dina gränser kommer att träda i kraft inom minst 72 timmar, medan eventuella minskningar kommer att ha omedelbar effekt.
13.2.2 Tidsbegränsning
Du kan själv välja att ange tidsgränser från sektionen Ansvarsfullt Spelande på "Mitt konto". Det är valfritt att ange dessa gränser, men om du väljer att aktivera denna funktion är det obligatoriskt att ange gränser per dag, vecka och månad. Dessa gränser kan naturligtvis ändras när som helst. En eventuell minskning av gränserna kommer att ske omedelbart, medan en höjning eller radering träder i kraft inom minst 72 timmar. Om en gräns uppnås kommer du omedelbart att loggas ut från systemet och du får inte logga in igen förrän en ny tidsperiod startar.
13.3 Verklighetskoll
När du är inloggad på Jalla Casino visas ett pop up-meddelande som påminner dig när du har spelat i en timme. Detsamma sker varje timme därefter. Detta pop up-meddelande informerar dig om a) hur mycket du har förlorat b) hur mycket du har vunnit och c) hur lång tid du har varit inloggad på ditt konto. Du kan därefter välja att fortsätta ha kul med våra Spel, eller avsluta spelen och gå till huvudlobbyn.
13.4 Självexkludering och nedlugnande
13.4.1 Du kan välja att helt utesluta dig själv från Spel på vår webbplats. Då måste du logga in och gå till sidan Självexkludering.
Självavstängning kan väljas via en länk som finns högst upp på webbplatsen, eller via vår sida om Ansvarsfullt spelande. Om du funderar på självavstängning kanske du vill registrera dig i det nationella självavstängningsregistret (Spelpaus). Detta är en gratistjänst som gör det möjligt att stänga av dig själv från alla spelbolag som är licensierade i Sverige under en viss tidsperiod eller tills vidare. En länk till det nationella självavstängningsregistret finns på alla våra licensierade webbplatser som är verksamma på den svenska marknaden.
13.4.2 Du kommer inte att kunna öppna något konto på Webbplatsen om du har valt självavstängning.Du kommer också att avsäga dig Välkomstbonusen som du har fått före sådan självavstängning, samt avsäga dig alla icke-kontantpriser eller inbjudningar som har beviljats dig eller erbjudits dig före sådan självavstängning, vilka är en del av Välkomstbonusen, men som ännu inte har lösts in eller utnyttjats av dig (till exempel då biljetter till ett evenemang har erbjudits men evenemanget kommer att ske under en självavstängningsperiod, i vilket fall inbjudan automatiskt kommer att återkallas vid självavstängningen). Detta görs för att förhindra att spel marknadsförs till dig under en period då har valt att utvärdera ditt spelbeteende.
13.4.3 Om du är svensk invånare kan du aktivera en "avkylning" under 24 timmar genom att välja alternativet via länken för självavstängning som finns högst upp på våra webbplatser eller på sidan för Ansvarsfullt spelande.
13.5 Testa dig själv - Självutvärderingstestet
Om du tror att du är på väg att utveckla ett spelberoende, eller tror att du redan är spelberoende, kan du göra vårt självutvärderingstest. Det är både intressant och lärorikt. Om du oroar dig över ditt testresultat kan du överväga att aktivera självuteslutning av ditt konto, eller kontakta vår kundservice för mer hjälp och råd.
13.6 Övrigt
Om vi tror att spelande kommer att orsaka dig ekonomiska eller personliga svårigheter kan vi komma att stänga Kontot.
14. Fallerade och avbrutna Spel
Vi gör allt vi kan för att undvika tekniska fel men det är inte alltid att det är möjligt. Vi måste därför berätta:
14.1 Vi, våra leverantörer och/eller licensgivare ansvarar inte för några stillestånd, serverstörningar, eftersläpningar eller några tekniska eller politiska störningar av speltid. Återbetalningar görs enbart efter ledningens gottfinnande.
14.2 Vi, våra leverantörer och/eller licensgivare har inget skadeståndsansvar för eventuella skador eller förluster som anses eller påstås ha uppkommit genom eller i samband med Sajten eller dess innehåll, inklusive och utan begränsning till:
14.3 I händelse av systemhaveri av ett kasinospel ogiltigförklaras alla insatser.
14.4 Om ditt Spel avbryts på grund av ett systemfel återbetalar vi det belopp som satsats i Spelet genom att kreditera Kontot eller, om Kontot inte längre existerar, genom att betala dig direkt på ett godkänt sätt. Om du har ackumulerad kredit vid den tidpunkt då Spelet avbröts betalas det monetära värdet av krediten till Kontot, eller, om ditt Konto inte längre existerar, genom att betala dig direkt på ett godkänt sätt.
14.5 Vi vidtar alla rimliga steg för att se till att vårt datasystem gör det möjligt för dig att delta i ett Spel. Om ett spel avbryts efter att du har gjort en insats, p.g.a. ett fel i telekommunikationssystemet eller en datorkrasch, återupptas Spelet exakt där du var innan avbrottet skedde. Om det inte visar sig vara möjligt att återuppta Spelet ska vi:
14.1 Vi, våra leverantörer och/eller licensgivare ansvarar inte för några stillestånd, serverstörningar, eftersläpningar eller några tekniska eller politiska störningar av speltid. Återbetalningar görs enbart efter ledningens gottfinnande.
14.2 Vi, våra leverantörer och/eller licensgivare har inget skadeståndsansvar för eventuella skador eller förluster som anses eller påstås ha uppkommit genom eller i samband med Sajten eller dess innehåll, inklusive och utan begränsning till:
- Förseningar eller avbrott i drift eller överföring
- Förlust eller förvanskning av data
- Fel i kommunikation eller nät
- Missbruk av webbplatsen eller dess innehåll
- Fel eller försummelser i innehållet
14.3 I händelse av systemhaveri av ett kasinospel ogiltigförklaras alla insatser.
14.4 Om ditt Spel avbryts på grund av ett systemfel återbetalar vi det belopp som satsats i Spelet genom att kreditera Kontot eller, om Kontot inte längre existerar, genom att betala dig direkt på ett godkänt sätt. Om du har ackumulerad kredit vid den tidpunkt då Spelet avbröts betalas det monetära värdet av krediten till Kontot, eller, om ditt Konto inte längre existerar, genom att betala dig direkt på ett godkänt sätt.
14.5 Vi vidtar alla rimliga steg för att se till att vårt datasystem gör det möjligt för dig att delta i ett Spel. Om ett spel avbryts efter att du har gjort en insats, p.g.a. ett fel i telekommunikationssystemet eller en datorkrasch, återupptas Spelet exakt där du var innan avbrottet skedde. Om det inte visar sig vara möjligt att återuppta Spelet ska vi:
- Se till att spelet avslutas,
- Betala tillbaka det belopp du satsat genom att placera det på Kontot.
15. Hur du framför ett klagomål
15.1 Vårt mål är att kunna ge branschens bästa kundtjänstupplevelse, så därför hoppas vi att Du inte har några klagomål. Men om Du ändå har några klagomål om Tjänsten/Tjänsterna så kontakta gärna kundtjänstavdelningen direkt genom att maila support-se@jallacasino.se. Om ditt klagomål inte går att lösa av kundtjänstteamet kan du gå vidare med ditt klagomål genom att maila csmanagement@jallacasino.se. Vi strävar efter att ge ett slutgiltigt svar inom 10 dagar efter att vi har mottagit ditt klagomål. Om utredningen gör att mer tid krävs för att slutföra den kan denna period förlängas med ytterligare tio dagar. Om denna period behöver förlängas kommer du att informeras inom de första tio dagarna från det att klagomålet mottogs.
15.2 För att vi ska kunna hantera ditt klagomål snabbt och effektivt, vänligen ge oss tydlig information om din identitet samt alla relevanta uppgifter som rör problemet. Vi gör vårt yttersta för att snabbt lösa ett rapporterat ärende och nå en vänskaplig överenskommelse.
15.3 Alla anspråk som du kan ha gällande en transaktion måste göras inom sex månader efter att transaktionen, betalningen och/eller överenskommelsen skedde/skulle ha skett. Annars kommer vi inte att överväga anspråket. När ett anspråk väl har tagits emot granskar vi eventuellt ifrågasatta eller omtvistade transaktioner och meddelar dig resultatet. Vårt beslut är slutgiltigt. Kort sagt – det vi säger gäller.
15.4 Om du av någon anledning inte gillar vad vi sagt avseende ditt klagomål:
Vi har utsett eCOGRA (www.eCOGRA.org) som vår leverantör av alternativa tvistlösningar, Alternative Dispute Resolution ("ADR"). Du har fri tillgång till denna ADR-leverantör om du är missnöjd med resultatet av vår klagomålsprocedur ovan. Du kan hänvisa din tvist till eCOGRA så snart som möjligt efter att du har fått vårt slutliga besked. Mer information om eCOGRA:s tvistlösningstjänster finns på http://www.ecogra.org/srs/policies_procedures.php. Ett tvistlösningsformulär finns på http://www.ecogra.org/srs/dispute.php.
Om du fortfarande inte är nöjd med beslutet kan du kontakta Allmänna reklamationsnämnden (ARN):
Besöksadress: Kungsholmstorg 5, Stockholm,
Postadress: Box 174, 101 23 Stockholm
Tel: 08-508 860 00
E-post: arn@arn.se
Klagomål kan också göras med hjälp av European Platform for European Dispute Resolution (ODR), som tillhandahålls av Europeiska kommissionen. Mer information finns här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
15.2 För att vi ska kunna hantera ditt klagomål snabbt och effektivt, vänligen ge oss tydlig information om din identitet samt alla relevanta uppgifter som rör problemet. Vi gör vårt yttersta för att snabbt lösa ett rapporterat ärende och nå en vänskaplig överenskommelse.
15.3 Alla anspråk som du kan ha gällande en transaktion måste göras inom sex månader efter att transaktionen, betalningen och/eller överenskommelsen skedde/skulle ha skett. Annars kommer vi inte att överväga anspråket. När ett anspråk väl har tagits emot granskar vi eventuellt ifrågasatta eller omtvistade transaktioner och meddelar dig resultatet. Vårt beslut är slutgiltigt. Kort sagt – det vi säger gäller.
15.4 Om du av någon anledning inte gillar vad vi sagt avseende ditt klagomål:
Vi har utsett eCOGRA (www.eCOGRA.org) som vår leverantör av alternativa tvistlösningar, Alternative Dispute Resolution ("ADR"). Du har fri tillgång till denna ADR-leverantör om du är missnöjd med resultatet av vår klagomålsprocedur ovan. Du kan hänvisa din tvist till eCOGRA så snart som möjligt efter att du har fått vårt slutliga besked. Mer information om eCOGRA:s tvistlösningstjänster finns på http://www.ecogra.org/srs/policies_procedures.php. Ett tvistlösningsformulär finns på http://www.ecogra.org/srs/dispute.php.
Om du fortfarande inte är nöjd med beslutet kan du kontakta Allmänna reklamationsnämnden (ARN):
Besöksadress: Kungsholmstorg 5, Stockholm,
Postadress: Box 174, 101 23 Stockholm
Tel: 08-508 860 00
E-post: arn@arn.se
Klagomål kan också göras med hjälp av European Platform for European Dispute Resolution (ODR), som tillhandahålls av Europeiska kommissionen. Mer information finns här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
16. När du pratar med oss
16.1 När du kontaktar oss ska du inte säga något som:
- är sexuellt eller grovt stötande
- använder nedsättande termer och/eller är hetsande
- är kränkande, nedsättande eller på annat sätt trakasserar, hotar eller orsakar lidande eller besvär för våra supportmedarbetare.
17. Sekretesspolicy
Du kan läsa vår Sekretesspolicy här. Du bör vara medveten om att godkännande av Reglerna betyder fullt godkännande av villkoren i vår Sekretesspolicy. Vi ber dig därför att läsa Sekretesspolicyn noggrant.
18. Ditt ansvar mot oss
18.1 Du använder webbplatsen och deltar i Spelen på egen risk. Webbplatsen och Spelen tillhandahålls ”som de är”. De enda löften vi ger om webbplatsen anges i de här reglerna. Vi garanterar inte (kort sagt – vi ger vi inga rättsliga löften) att:
18.3 Du går härmed med på att fullt ut ersätta oss (helt enkelt kompensera oss för eventuell förlust) och chefer, medarbetare, partner och tjänsteleverantörer för eventuella kostnader, utgifter, förluster, skador, anspråk och skulder hur än de orsakats, som kan uppstå i relation till din användning av webbplatsen eller ditt deltagande i Spelen. Om du inte går med på det ska du inte använda webbplatsen.
- Programvaran eller webbplatsen är lämpliga för syftet eller felfria
- Webbplatsen och/eller Spelen är tillgängliga utan avbrott
18.3 Du går härmed med på att fullt ut ersätta oss (helt enkelt kompensera oss för eventuell förlust) och chefer, medarbetare, partner och tjänsteleverantörer för eventuella kostnader, utgifter, förluster, skador, anspråk och skulder hur än de orsakats, som kan uppstå i relation till din användning av webbplatsen eller ditt deltagande i Spelen. Om du inte går med på det ska du inte använda webbplatsen.
19. Överträdelser, påföljder och uppsägning
19.1 Om vi misstänker att du har brutit mot dessa Regler kan vi vägra att öppna Kontot. Vi kan också välja att pausa eller stänga Kontot. Vi kan också hålla inne alla pengar på Kontot (inklusive insättningen) och kvitta alla pengar eller skador som du är skyldig oss mot pengarna på Kontot.
19.2 Vi har också rätt att frysa eller säga upp Kontot eller annullera eventuella insatser om:
19.2 Vi har också rätt att frysa eller säga upp Kontot eller annullera eventuella insatser om:
- Vi misstänker att du är inblandad i olagliga eller bedrägliga aktiviteter
- Du har problem med fordringsägare eller annat som är skadligt för vår verksamhet.
20. Rapportering mot penningtvätt
20.1 Som speloperatör måste vi följa lagen om åtgärder mot penningtvätt och alla därmed förknippade bestämmelser. Vi kommer att kontrollera alla transaktioner och rapportera alla tvivelaktiga transaktioner till vederbörande behöriga myndigheter i Sverige (eller andra sådana områden som kan vara relevanta avseende dina transaktioner).
20.2 Om du upptäcker någon misstänkt aktivitet i samband med några av Spelen på Webbplatsen måste du omedelbart rapportera detta till oss.
20.3 Vi kan pausa, blockera eller stänga Kontot och hålla inne medel i enlighet med Prevention of Money Laundering Act.
20.2 Om du upptäcker någon misstänkt aktivitet i samband med några av Spelen på Webbplatsen måste du omedelbart rapportera detta till oss.
20.3 Vi kan pausa, blockera eller stänga Kontot och hålla inne medel i enlighet med Prevention of Money Laundering Act.
21. Immateriella rättigheter
21.1 Vi är den enda ägaren till varumärket 'Jalla Casino' och logotypen 'Jalla Casino'. Allt obehörigt användande av varumärket 'Jalla Casino' eller logotypen 'Jalla Casino' kan resultera i åtal.
21.2 www.jallacasino.se eller andra underdomäner är vår enhetliga resurslokalisator, och ingen obehörig användning av denna URL på någon annan Webbplats eller digital plattform får göras utan vårt skriftliga medgivande. Länkar till webbplatsen och dess sidor får inte inkluderas på någon annan webbplats utan skriftligt medgivande.
21.3 Vi är ägaren till den rättmätiga licensen för rättigheterna till tekniken, programvaran och affärssystemen som används på webbplatsen.
21.4 Innehållet och strukturen på webbplatsens sidor är föremål för upphovsrätt © och databasrättigheter i namnet BML Group Limited. Med ensamrätt. Upphovsrätt på webbplatsen inklusive all text, grafik, kod, filer och länkar tillhör oss. Webbplatsen får inte kopieras, överföras eller lagras delvis eller i sin i helhet utan skriftligt medgivande. Din registrering och ditt användande av webbplatsen tilldelar inte några rättigheter överhuvudtaget till de immateriella rättigheter som finns på webbplatsen.
21.5 Du går med på att inte använda några automatiska eller manuella enheter för att övervaka våra webbsidor eller något innehåll däri. Allt obehörigt användande eller kopiering kan åtalas.
21.6 Upphovsrätten till allt material på denna webbplats ägs av eller licensieras till BML Group Ltd. Ingen del av detta material får kopieras, reproduceras, distribueras, publiceras, visas, postas eller överföras i någon form eller på något sätt.
Du får dessutom inte "spegla" något material på denna webbplats på någon annan server. All obehörig användning av material på denna webblats bryter mot internationella upphovsrättslagar, varumärkeslagar och lagar om sekretess och offentlighet.
21.2 www.jallacasino.se eller andra underdomäner är vår enhetliga resurslokalisator, och ingen obehörig användning av denna URL på någon annan Webbplats eller digital plattform får göras utan vårt skriftliga medgivande. Länkar till webbplatsen och dess sidor får inte inkluderas på någon annan webbplats utan skriftligt medgivande.
21.3 Vi är ägaren till den rättmätiga licensen för rättigheterna till tekniken, programvaran och affärssystemen som används på webbplatsen.
21.4 Innehållet och strukturen på webbplatsens sidor är föremål för upphovsrätt © och databasrättigheter i namnet BML Group Limited. Med ensamrätt. Upphovsrätt på webbplatsen inklusive all text, grafik, kod, filer och länkar tillhör oss. Webbplatsen får inte kopieras, överföras eller lagras delvis eller i sin i helhet utan skriftligt medgivande. Din registrering och ditt användande av webbplatsen tilldelar inte några rättigheter överhuvudtaget till de immateriella rättigheter som finns på webbplatsen.
21.5 Du går med på att inte använda några automatiska eller manuella enheter för att övervaka våra webbsidor eller något innehåll däri. Allt obehörigt användande eller kopiering kan åtalas.
21.6 Upphovsrätten till allt material på denna webbplats ägs av eller licensieras till BML Group Ltd. Ingen del av detta material får kopieras, reproduceras, distribueras, publiceras, visas, postas eller överföras i någon form eller på något sätt.
Du får dessutom inte "spegla" något material på denna webbplats på någon annan server. All obehörig användning av material på denna webblats bryter mot internationella upphovsrättslagar, varumärkeslagar och lagar om sekretess och offentlighet.
22. Avskiljbarhet
Om någon av bestämmelserna i dessa Regler anses vara olaglig eller ogenomförbar ska sådana bestämmelser avskiljas från dessa Regler och alla andra bestämmelser ska fortsätta att gälla opåverkade av sådant avskiljande.
23. Hela avtalet och rättslig tillåtlighet
23.1 Reglerna utgör hela avtalet mellan oss avseende den här webbplatsen. Förutom i händelse av bedrägeri upphäver de all tidigare kommunikation och förslag, oavsett elektroniska, muntliga eller skriftliga mellan oss.
23.2 En tryckt version av dessa Regler och alla meddelanden som ges i elektronisk form ska vara rättsligt tillåtliga i rättsliga eller administrativa förhandlingar.
23.2 En tryckt version av dessa Regler och alla meddelanden som ges i elektronisk form ska vara rättsligt tillåtliga i rättsliga eller administrativa förhandlingar.
24. Överlåtelse
Vi kan tilldela eller överlåta detta avtal. Du får inte tilldela eller överlåta avtalet.
25. Insolvens
Vi har alla kundmedel på ett separat bankkonto. Du ska vara medveten om att dessa medel inte är skyddade i händelse av insolvens och därför återbetalas kanske inte dina medel till dig om vi skulle bli insolventa.
26. Tillämplig lag, domsrätt och språk
26.1 Dessa villkor gäller i enlighet med Maltas lagar och parterna samtycker till att de ska lyda under Maltas domstolars jurisdiktion.
26.2 Dessa regler publiceras bara på svenska.
26.2 Dessa regler publiceras bara på svenska.
27. Bilaga
Spelspecifika regler
Reglerna som finns i det här avsnittet avser specifika Spel. Vi använder ibland Spel som tillhandahålls av andra företag och de ber oss att inkludera de här reglerna i våra egna Regler. Det finns ibland Regler som är så specifika för ett Spel att du måste vara medveten om dem för att spela Spelet. Alla de reglerna finns i det här avsnittet. När du spelar något av Spelen betyder det att du godkänner Spelreglerna.
1.1 Net Ent Casinospel
Vårt Casino drivs av BML Group Ltd och regleras av MGA. Vårt Casino drivs av Net Entertainment. Vi är inte ansvariga för eventuella problem som du har avseende spelet, eftersom Net Entertainment via sin egen spellicens och i enlighet med maltesisk lag har allt spelansvar.
Allt spel, både det som sker med riktiga pengar och det som bara är övningsspel, på spelautomaten Universal Monsters (dvs. Frankenstein och Scarface) är förbjudet för alla områden utanför de nedan angivna jurisdiktionerna och alla transaktioner som avser sådant obehörigt spel kommer att annulleras. Albanien, Andorra, Armenien, Azerbajdzjan, Belgien, Bosnien och Hercegovina, Brasilien, Bulgarien, Cypern, Danmark, Estland, Finland, Georgien, Grekland, Island, Irland, Israel, Italien, Kroatien, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Makedonien, Malta, Moldavien, Monaco, Montenegro, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Rumänien, Ryssland, San Marino, Serbien, Slovakien, Slovenien, Schweiz, Sverige, Tjeckien, Turkiet, Ukraina, Ungern, Storbritannien, Vitryssland, Österrike och USA, dess besittningar, militärbaser och territorier är specifikt uteslutna från tillåtet territorium.
Läs om de fullständiga Reglerna och Användarvillkoren för Kasino här.
1.2 Livespel med giv
Spel med live-dealers sköts av Evolution, som är licensierat av Malta Gaming Authority, under Evolution Malta Limited – licensnummer MGA/B2B/187/2010. Vi varken kontrollerar eller har hand om Spel med live-dealers, och därför är de inte en del av våra licenser. Vi är auktoriserade att främja och marknadsföra Spel med live-dealers som drivs av Evolution, för att ge Dig åtkomst till sådana Spel och göra det möjligt för Dig att föra över pengar från/till ditt Konto till/från Spel med live-dealers. Evolution är ensamt ansvariga för att Spelen med live-dealers är rättvisa. Vi ansvarar inte för någon speltransaktion som gäller deltagande i Spel med live-dealers. Evolution sänder sina live-event från Lettland.
Läs de fullständiga Reglerna och Användarvillkoren för varje specifikt spel inom Livespel med giv här.
Reglerna som finns i det här avsnittet avser specifika Spel. Vi använder ibland Spel som tillhandahålls av andra företag och de ber oss att inkludera de här reglerna i våra egna Regler. Det finns ibland Regler som är så specifika för ett Spel att du måste vara medveten om dem för att spela Spelet. Alla de reglerna finns i det här avsnittet. När du spelar något av Spelen betyder det att du godkänner Spelreglerna.
1.1 Net Ent Casinospel
Vårt Casino drivs av BML Group Ltd och regleras av MGA. Vårt Casino drivs av Net Entertainment. Vi är inte ansvariga för eventuella problem som du har avseende spelet, eftersom Net Entertainment via sin egen spellicens och i enlighet med maltesisk lag har allt spelansvar.
Allt spel, både det som sker med riktiga pengar och det som bara är övningsspel, på spelautomaten Universal Monsters (dvs. Frankenstein och Scarface) är förbjudet för alla områden utanför de nedan angivna jurisdiktionerna och alla transaktioner som avser sådant obehörigt spel kommer att annulleras. Albanien, Andorra, Armenien, Azerbajdzjan, Belgien, Bosnien och Hercegovina, Brasilien, Bulgarien, Cypern, Danmark, Estland, Finland, Georgien, Grekland, Island, Irland, Israel, Italien, Kroatien, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Makedonien, Malta, Moldavien, Monaco, Montenegro, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Rumänien, Ryssland, San Marino, Serbien, Slovakien, Slovenien, Schweiz, Sverige, Tjeckien, Turkiet, Ukraina, Ungern, Storbritannien, Vitryssland, Österrike och USA, dess besittningar, militärbaser och territorier är specifikt uteslutna från tillåtet territorium.
Läs om de fullständiga Reglerna och Användarvillkoren för Kasino här.
1.2 Livespel med giv
Spel med live-dealers sköts av Evolution, som är licensierat av Malta Gaming Authority, under Evolution Malta Limited – licensnummer MGA/B2B/187/2010. Vi varken kontrollerar eller har hand om Spel med live-dealers, och därför är de inte en del av våra licenser. Vi är auktoriserade att främja och marknadsföra Spel med live-dealers som drivs av Evolution, för att ge Dig åtkomst till sådana Spel och göra det möjligt för Dig att föra över pengar från/till ditt Konto till/från Spel med live-dealers. Evolution är ensamt ansvariga för att Spelen med live-dealers är rättvisa. Vi ansvarar inte för någon speltransaktion som gäller deltagande i Spel med live-dealers. Evolution sänder sina live-event från Lettland.
Läs de fullständiga Reglerna och Användarvillkoren för varje specifikt spel inom Livespel med giv här.